Pölöskei tó

Tisztelt Látogató!

A társaság 200 hektáros területén található 146 hektárnyi vízfelület évek óta a hazai és nemzetközi horgászturizmus cél állomása. A tőzeg bányászat nyomán kialakult tóban a magyarországi halfauna szinte valamennyi halfaja megtalálható. Rekordméretű pontyai és harcsái sok horgásztársunknak nyújtottak már felejthetetlen élményt. A tó tagoltsága, heterogén mederszerkezete és a fás, akadós helyei rendkívüli kihívást jelentenek valamennyi horgász számára. Ma már az ide látogató vendégek a védett lápi természeti környezet fenntartható használata miatt sem kell, hogy nélkülözzék azokat a szolgáltatásokat, amelyek egy családi üdülés során nélkülözhetetlenek. A szinte teljes egészében megújuló energiával üzemelő központi horgászházunk minden kényelmet és szolgáltatást biztosít az idelátogató vendégeink számára.

Igényeiknek megfelelően választhatnak apartmanos, vagy faházas horgászhelyek közül.

Őszintén kívánjuk, hogy Önök is kellemes, akár életre szóló horgász élményeket szerezzenek nálunk.

Videó Galéria Horgászhelyek elhelyezkedése

Horgászbaráti üdvözlettel: Ügyvezetők

Kis Andor méretes harcsája

A tavaly tavaszi harcsafogó versenyen elnyert 1 hetes horgászat alatt fogtam az 56 kg-os harcsát. A megszokott helyünkön horgásztunk, az 1-es hely mellett a szigetspiccen. Eddigi horgászataink tapasztalatai alapján az éjszakára készültünk inkább, mert az előzőek során csak akkor tudtunk harcsát akasztani horgainkra.

Az első 2 napban nem sikerült halat fognunk, le voltunk törve, de a 3. nap szerencsére meghozta gyümölcsét, úgy szólalt meg a kapásjelző délelőtt fél 12-kor, mintha a déli harangszót hallottuk volna, egy 9 kg-os harcsa akadt a horgomra. Ezek után az éjszaka sajnos megint eredménytelenül telt. A csalihalaink, amiket hoztunk, fogyóban voltak, és a tavon csak dévért, illetve egy bodorkát sikerült fogni. Ezek a halak nem nagyon bírták az egész éjszakai "kiképzést". Másnap is felszíni bólyázott horgászattal próbálkoztunk ugyanazon a helyen, ahol előző nap a 9 kg-ost fogtam. Délelőtt csónakkal körbejártam, hogy ellenőrizzem a csalihalak állapotát, az egyik döglött volt, azt kicseréltem az egy szem bodorkára, amit sikerült kifogni, gondoltam hátha szerencsét hoz. Amint visszaértem a botokhoz, nem telt el 20 perc, kb.10 óra körül, és elütötte, elkezdett csörögni a kapásjelzőm, bevágtam, és ifjú harcsás tapasztalataimból merítve elsőre 20 kg körülinek érzetem. Ahhoz képest, hogy nagyon akadós a terep, szerencsémre sikerült az akadómentes nyílt vízre terelni, közben volt egy kitörése, a 1,5 m-es vízben felkavarta az iszapot, innentől már 40 kg-osra saccoltuk. Ahogy közeledett a stéghez, úgy szaporodtak a kitörések és nőtt a súlya. Szerencsére,a kemény harcsás szerelésemnek köszönhetően tudtam tartani, és közben azt vártuk, hogy mikor bukkan fel a feje, hogy pontosan tudjuk mekkora, mivel a horgásztársaim már nagy tapasztalattal rendelkeznek harcsafogásban. Egy kb. negyed órás fárasztás után végre megmutatta magát, ekkor a többiek már rögtön tudták, hogy legalább 45-50 kg-os. A többiek segítségével sikerült a stégre húzni,számomra hatalmas öröm volt,mert ekkora halat még nem sikerült fognom,és az örömömet még fokozta,hogy ez a hal nagyobb, mint az eddigi tórekord, amit Peidl Jani barátom fogott. Ezután következett a fényképezkedés és a mérés. 186 cm és 56 kg volt. Ezután megpusziltam és visszaengedtem, azt kívántam, hogy legyen még hasonló élményben részem ezen a tavon.